Solid streeft ernaar impact te hebben op sociaal en economisch vlak.

Solid hanteert daartoe een hybride model, waarin commerciële en sociale projecten hand in hand gaan. Doelstelling is in dit samenspel financiële autonomie te realiseren op lange termijn.

Potentiële partners – bedrijven of organisaties – kunnen onze sociale projecten steunen en zo mensen in moeilijke omstandigheden helpen. Of ze kunnen op verschillende manieren meewerken aan onze economische projecten en zo het verschil maken op lange termijn.

Solid streeft met haar partners naar langetermijnsamenwerking, die winst oplevert voor alle partijen.


Partners

AS Adventure (B), Bever (NL), Cotswold (Eng)

De internationale groep boven AS Adventure ,  Bever en Cotswold  steunt Solid in Peru sinds meerdere jaren, op twee manieren.

Zo ken je ongetwijfeld de Ayacucho®-collectie van AS AdventureBever en Cotswold: hun sportieve en hoogkwalitatieve huismerk. De producten die onder deze vlag worden verkocht, zijn gemaakt met oog op duurzaamheid, functionaliteit en comfort. Een gedeelte van de omzet op deze collectie besteden de bedrijven aan de projecten van Solid in Peru. Bovendien worden bepaalde mutsen, sjaals en handschoenen die AS Adventure verkoopt onder het huismerk Ayacucho®, door kansarme vrouwen gemaakt in het handwerkatelier van Solid in Peru.

Jaarlijks gaan twee medewerkers én twee klanten van zowel AS Adventure als van Bever (Cotswold zal hun voorbeeld volgen) in Peru ontdekken waar hun steun naartoe gaat. Zij worden vaak de beste ambassadeurs voor de projecten van Solid in Peru…

Lees de blog over de inleefreis van 2015

EYES FOR THE WORLD

Breimama's helpen met een bril betekent een wereld van verschil voor deze dames. Iedere dag moeten ze zich extra inspannen om alles van nabij goed te zien. Dit is dan ook zeer vermoeiend. Door de zelfcorrigerende FocusSpecs bril kunnen ze zelf hun comfort van het zicht bepalen en hun werk veel beter uitvoeren.  Heel wat tienermoeders hebben dan weer een probleem om ver goed te zien, door de zelfcorrigerende bril neemt hun levenskwaliteit én zelfvertrouwen toe.                     Eyes For The World is trots om dit project samen te doen met Solid en AS Adventure & Bever; want samen staan we veel sterker!

www.eyesfortheworld.be

 
170302_EyesForTheWorld_Logo.jpg
 

TORFS

Met de steun van Torfs kan een studiefonds opgericht worden om meisjes een lening te bieden om hun schoolkosten en het nodige materiaal te kunnen betalen.

Meer info op: http://www.torfsfonds.be/#two

STAD MECHELEN

Stad Mechelen steunt onder de noemer Mechelen Mondiaal Duurzaamheid het project Jovem van Solid. De stad Mechelen organiseerde in 2016 een wedstrijd voor Mechelse ontwikkelingsorganisaties: de stad ging op zoek naar duurzame ontwikkelingsprojecten in het Zuiden. De projecten moesten aan de 3 p’s van duurzame ontwikkeling beantwoorden: people, profit en planet. De stad kreeg heel wat aanvragen binnen en een externe jury koos uiteindelijk voor de twee projecten Solid en Broederlijk Delen. Zij ontvangen samen 42.400 euro voor de financiering van hun projecten in respectievelijk Peru en Burkina Faso rond het thema ‘duurzaamheid’. Hiermee werd de tweede editie van de tweejaarlijkse campagne ‘Mechelen Mondiaal’ opgestart.

Voor deze wedstrijd konden alle organisaties met een aantoonbare lokale werking een project indienen. Alle projecten werden beoordeeld door een jury bestaande uit twee leden van de Mondiale Raad en twee onafhankelijke externen met kennis van zaken. Alle ingediende projecten kregen een score voor hun plannen voor het gebruik van de middelen in het zuiden, maar ook voor het sensibiliserende luik in Mechelen. De best scorende projecten van de indienende ngo’s en vierde pijler-organisaties ontvangen beiden de helft van de middelen, namelijk 21 200 euro. 

Bovendien werd 'Mechelen Mondiaal Duurzaamheid' geselecteerd als één van de vijf goede doelen van de Zomer is van Mechelen, waaronder de meeste zomerse evenementen worden gebundeld. En daar kon het publiek mee over beslissen. Eerst kregen Mechelaars de kans om goede doelen te suggereren. Daarna kon je stemmen voor één van vijftien geselecteerde goede doelen. Uiteindelijk bleven vijf verenigingen met de meeste stemmen over en ‘Mechelen Mondiaal Duurzaamheid’ is er daar één van.

Een percentage van elke consumptie tijdens de grote festivals Ottertrotter, Parkpop, Mechelen Zingt, Bal Populaire, Dijlefeesten en Maanrock gaat dus ook naar het project Jovem van Solid. 

Intussen krijgt de stad Mechelen regelmatig een update over de vordering van het project en werd er een promotiefilmpje gemaakt: https://mondiaal.mechelen.be/mechelen-mondiaal-duurzaamheid-voorstelling
We wensen Jovem en Solid hiermee nog veel succes!

 
 

ROTARY OVERPELT

 
 

HIPPE KLANTEN VAN Manta

LN Knits

Ellen Kegels was met haar veelbelovende breigoedlabel LN Knits de eerste klant van het breiatelier Manta. Tot vandaag breien er jaarlijks meer dan 150 breisters van Manta aan de modieuze mutsen, sjaals en andere accessoires van LN -allen gemaakt van fijne baby-alpacawol. Dankzij de geslaagde storytelling van Ellen Kegels werden onze breisters en de superzachte alpacagarens berucht!

NOSHO

 

INTERNATIONAAL:

De twee jonge labels Beanie at – Oostenrijk- en Bare Knitwear – Canada- dragen duurzame productie hoog in het vaandel en kiezen steevast voor het kwaliteitsvolle alpaca breigoed van Manta.

dhdhdddld


WORD Partner

Wil je graag partner worden of heb je vragen over partnerschap?
Vul onderstaand formulier in en wij contacteren je zo spoedig mogelijk.

Name *
Name